En resa med ett par vänner till ett främmande land

Everyday things / Permalink / 0
Kylan slog emot oss när vi förväntansfullt sökte av den nya miljön utanför det som varit våran trygghet de tre timmarna i luften. Bra början, eller kanske mindre bra eller kanske inte bra alls, en ren besvikelse. Jag sneglade på min bländande vita färg som övertagit förra årets välförtjänta brännan. USCH! Jag infan mig i ett panikartart tillstånd, och jag lovade mig själv att jag skulle spendera mer tid på stranden än i hotellsängen detta året!

Dagarna gick och hotellet överträffade helt klart mina vildaste förväntningar!  Fest i vartenda rum, det var bara att komma, dricka, leka social och gå till nästa! Så fritt, den ultimata känslan av att leva. Stranden, fick vänta några dagar innan solen tog sig i kragen och vågade sig fram bakom de tunna molnen. Och efter 4e dagen var vi alla mycket tacksamma över att se dens varma tryne. De närmaste dagarna präglades utav brytande vågor, inoljade kroppar och måsarnas skir i skyn. Skulle man mot all förmodan tröttna på denna doftexposion var det bara att borra ner näsan i det "so-not" tvättade håret som stank av nattens vilda strapatser!

Man stannade på stranden till 18 sedan fick man stapla sig hemot, och ta av sig bikinin kolla dagens bränna, duscha i iskallt vatten, och gå och lägga sig( där även användandet utav öronproppar var en förutsättning för att det ens skulle vara en ide att stänga ögonen) Då kan du säkert förstå att man var VÄLDIGT manad för en fest kväll. Tänk sjäv festa till 7 på morgonen komma hem sova två timmar sedan till beachen, upp duchsa, sova. Ja ni förstår man fick ta till all motivation och tvinga varenda muskel i herla kroppen att röra på sig för att ta sig upp ur den varma och energigivande sängen. Men det funkar, eller det funkade i allafall för mig under två veckors tid, vilket nu i efterhand kan kännas lite överraskande. Sminket lades på, kläderna fixades, och en drink satte kvällen i rullning. Längs med gatorna fanns fullt med männiksor, inkastare, som hade galna erbjudande och det svåraste med magalufs uteliv är att inte bli billigt full. En liten instickare bara billigt full på en drink vid namn "Sex on the Beach", varenda ställe har erbjudande med denna drink som får det att snurra i magen på mig. Aldrig mer "sex on the beach" ett löfte som jag vet att jag kommer kunna hålla.

Forts. följer.



Till top