Kärlek med risk att låta sedimental.

Everyday things / Permalink / 1
Har på senare dar försökt att göra en internationallisering utav min blogg, men nu blir det personligt ochsjälvklart kommer det från mitt svenska tösahjärta.

Gårdagen, ja det kommer handla om natten igår som fick hela mitt liv att skina med en ny intensitet.  Jag vet att jag hade haft några drinkar men jag har bestämt mig, efter en lång period av påsmygande nykteristlöften, för  att dricka lagom är underbart. Att kunna få injicera några dropar endorfin i blodet och känna hur man släpper alla hämningar ( inte för att jag har så många ) är underbart. Livet känns då underbart och lyckliga minnen infinner sig. Om inte natten slutar hukad över toalettringen dvs.

Slut prosat, fram till det viktiga. Det är kämpigt att leva tillsammans med sin pojkvän, det är så lätt att man hamnar i en vardaglig spiral, tjat om tvätten stress hit stress dit. Och hur många gånger man försöker intala mig att leva i nuet så verkar det aldrig innfinna sig, already in next step. Men igår när jag och Mark var ute så var det verkligen som tiden stod stilla. Jag kände mig som den lyckligaste flickan i världen där jag stuttsade fram på dansgolv och mellan Marks armar. Jag kan vara precis den jag är, dansa hur fult som helst och  ha en modell med 2 meters långa spiror jämte mig men allt han har ögon för är mig.

Jag kan inte överdriva edt jag kände igår, det var som varje gång jag såg in i hans ögon slog det gnistror. Jag kände fjärilar i magen och ett rus i hela kroppen. Jag hade glömt vad förälskelse var, men nu vet jag att det inte bara är en "fas" utan att den finns där och vi kan växa den till liv på nytt gång på gång. När jag kom hem idag så visste jag att det hade varit Marks tur att diska, men det stod fortfarande en stor hög på diskbänken. Men nykär som jag är så tog jag tag i det i en ton av visslingar.

Jag älskar kärleken och makten den har över människors liv. Länge leve kärleken.
#1 - - Andréa:

haha.. låter som du hade det roligt på påskafton! Jag har något jätte roligt jag måste berätta för dig som har hänt mig... eller snarare oss.. du, jag och Sandra... måste snacka på skype snart!! Tack för påskkortet jätte gulligt. Puss

Till top