Äntligen lite regn

Bakning, Everyday things / Permalink / 0
Hej igen bloggen!
 
Idag känner jag mig väldigt vilsen. Är så otroligt trött på det konstanta grubblandet, "om"en och skuldkänslorna. Önskar att det fanns en nödutgång eller en brandvarnare som man kunde utlösa för att evakuera och tömma alla jobbiga känslor i kroppen. Där i tomheten skulle jag kanske hitta svar på mina frågor. Hur i allsindar ska jag ha svaret på alla livets gåtor? Mycket har jag varit med om under mina 25 år men tyvärr har jag ändå inget facit att tillgå. Hjärta, hjärna och intuition snurrar om vart annat och jag känner mig yr av karusellen - usch varför har jag så lätt att bli åksjuk. Jag läser om alla tips och råd om hur man skall leva sitt liv. Ja det är viktigt att ha många olika delar som balanserar ens lycka. Man skall trivas där man bor, man ska ha ett arbete man tycker är roligt och där man får utvecklas, man ska hålla god kontakt med sina vänner, sin familj, sin partner, man ska ha drömmar och aldrig få för sig att det är omöjligt att nå dem. Blaaaaah känner mig utmattad. Livets alla tårtbitar flyger omkring mig men jag har tappat aptiten. Finns det någon tårtbit som är viktigare än de andra? Vem kom ens på den här totalt banala metaforen av en tårta - till dig vill jag bara säga TACK nu kan jag inte ens unna mig en gräddig bakelse utan att konfontreras med mitt helvetiska livspussel! Nej men skämt åsido, går igenom lite av en tuff tid just nu, men det är inget att oroa sig för jag vill bara ta ett beslut som jag kan stå för resterande tid av mitt liv och ja det hade ju varit konstigt om det inte tog på krafterna. 
 
Jobbar nu på eftermiddagen - skönt att få komma ut träffa lite glada arbetskamrater samt ockupera huvudet med lite praktiska göromål :).
 
 
 
 
Till top