Var snäll mot dig själv och dina tänder!

Everyday things / Permalink / 0
 
Detta är min absoluta favorittandkräm just nu! Jag har efter år av läskdrickande och intagande av andra sura födoämnen en känslig emalj. Den här tandkrämen har låg slipeffekt och en hög fluorhalt - två faktorer som gör gott för den utsatta emaljen. Vidare så tycker jag om smaken, en mild mintsmak som inte lämnar någon frän eftersmak och färgen på krämen är endast vit utan massa konsgjorda streck i rött och blått. Utöver detta så fungerar den väldigt bra för mig och mina te-missfärgningar. Många tandkrämer lovar ett gnistrande vitt leende men lämnar mig ofta besviken och emaljen utmattad av den höga slipeffekten. Den här tandkrämen håller vad den lovar, den hjälper att hålla dina tänder naturligt vita alltså motverkar missfärgningar men påverkar inte den färg du en gång blev tilldelad. Utöver detta så vill jag bara tipsa om att alltid använda en mjuk gärna extra mjuk tandborste och vara försiktig mot tandyta samt tandkött - den vävnad som har slitits bort av för hård skrubbning kommer aldrig tillbaka och då är emlajen vår hårdaste vävnad i hela kroppen! Bättre att ändra sin "hårda" regim nu än senare när problemen börjar uppstå.
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top