SJ intercity

Everyday things / Permalink / 0
Hej igen!

Nu var jag färdig med alla prov och intervjuer. Jag hade sökt alternativ antagning till tandläkarprogrammet både på Karolinska Instutitionen samt Malmö Tandvårdshögskola och hade turen att gå vidare till intervju vid båda lärosätena. Det är svårt att avgöra hur jag presterade då de både intervjuerna var av olika karraktär men i mitten av sommaren kommer resultatet och då vet jag om ska packa ihop och flytta med anledning av studier eller arbete.

De senaste dagarna har jag därmed spenderat i Malmö, det är tredje gången i mitt liv som jag befinner mig i denna stad som har ett visst rykte om sig att vara "farligt". Det är inte alls det intrycket jag har fått, malmöiterna är öppna och hjärtliga (deras dialekt isig är tillräcklig), stadskärnan är vacker och livlig med många cafeer, statyer och kanaler. Man kan även ta en promenad ut till havet med utsikt över öresundsbron samt Danmark, kan bara tänka mig hur vacker en solnedgång på denna plats skulle vara.


Nu ska jag planera lite inför sommaren då jag ÄNTLIGEN fått mitt sommarschema, resterande del av dagen ska jag slappa = titta på serier och försöka mig på lite bokslukande. Ikväll bär det av till en väninna för grill och ett glas vin.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top