Äntligen gula löv och mörker

Everyday things / Permalink / 0
Äntligen oktober, känner verkligen att jag börjar komma in i mitt rätta element. Dock efterfrågas lite mer regn och blåst för att topp av mörkret - så vädergudar lets role. Kemistudierna har satt fart på riktigt och jag försöker fortfarande låtsas om som att det kommer att gå ur vägen trots att högen med åhörarkopier växer med ett stabilt tempo. Men jag fixar det, måste bara närma sig tenta så man får kniven mot strupen och sätter lite fart. 

Helgen har varit perfekt så in i den minsta detalj. Fredagen spenderades i labb-salen med många goda skratt  och ett kollektivt blodsockerfall, ingen mat får medtas in i salarna och labb-passen är flera timmar långa. Senare på kvällen hade jag en klasskompis som kom hem till mig. Vi delade en flaska vin och gav oss ut på stan en sväng. En välbehövd kväll då vi fick släppa ut håret och bara ha kul. Det är märkligt hur roligt man fortfarande kan ha när man går ut, Stockholms gator erbjuder så stor variation och man vet aldrig vad kvällen ska bjuda på. 

Igår låg jag i soffan/sängen hela dagen, förutom en löparrunda och bokning av Londonresa (ieek), plöjde igenom hela säsong 2 av min nya addiction serien Suits och vägrade tänka på någon skola. Idag vaknade jag utvilad och har suttit någon timme med skolarbete för att sedan mysa till det med lite naturgodis, bonde söker fru och akustisk musik. Har totalt sippat i mig 4 koppar te och ja fler lär det bli, stackars blåsa haha.

Sammantaget kan jag konstatera att jag börjar trivas här, hitta fotfästet, lugnet och tryggheten. Det är förvånansvärt hur flexibel man är, hur jag lyckats "börja om på nytt" ännu en gång. Jag är på rätt plats i rätt tid i mitt liv. Kan inte annat än att känna tacksamhet. 
 
 
 
Temperaturen tillåter fortfarande öppna balkongdörrar och avstängda element.
 
 
 
Naturgodis när det är som bäst!
 
 
 
Min No 1 myshörn tidigare benämnd som soff/säng. Ugglan är en gåva från en nära vän som vakar över mig och ser till att jag sköter mina studier, tack Parisa.
 
 
Till top