Tuff tuff

Everyday things / Permalink / 0
Igår och idag har jag varit ledig från skolan, eller ja tid avsatt för SJÄLVSTUDIER men är man mitt i flyttstädning så blir det inte så många framsteg på studiefronten. Igår besiktades iallafall den lilla studentlyan och ett stort ok har tagits från mina axlar. ÄNTLIGEN är flytten fulländad, slipper springa med stegar och kassar med rengöringsmedel och kan återigen måla naglarna utan att det förstörs straight away. 

Igår kväll lagade jag engelsk Steak and Ale pie. Mm har verkligen saknat den engelska maten och då mina mål inte har varit allt för uppstrukturerade sedan jag flyttade till Stockholm så kan jag nu med ett riktigt kök stoltsera med matlagningen dagligen. Känns strukturerat. Idag väntar x antal 45 minuter pass med studier för att hinna ikapp med denna isärklass ansträngande kurs. En åtta timmar lång tenta väntar den 22 maj och nerverna har redan börjat spöka. Men har jag klarat av allt tidigare så är det väl bara att köra.

 
 
Min enda växt för tillfället. Kunde inte med att hacka upp den när den börjat spira med nytt liv så nu pryder den fönsterbrädan i köket.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top