Äntligen ett nytt år

Everyday things / Permalink / 0
Gott nytt!

Äntligen lämnar vi 2017 bakom oss och tar nya tag inför 2018. Allt som kretsar i mitt huvud är utbildningsrelaterat... hur ska det gå våren 2018? Höstterminen har varit kolossalt jobbig med ansvar för stora patientbehandlingar, nya teoretiska kunskaper inom ortodonti, implantat och pedodonti och ett intensivt examensarbete. Sömn och återhämtningstid har varit en klar bristvara och i slutet av december höll orken på att urvattnas helt. Men efter en vecka i Jönköping med pluggförbud, trots en tenta nu 4:e Januari, så är jag på benen igen. Idag drar skolan igång på nytt och jag försöker att inte stressa upp mig utan ta dag för dag. Målet är att klara vårterminen och så får vi se hur det blir med sommarjobb, eventuellt blir det långledigt i sommar, det är ju förhoppningsvis mitt SISTA sommarlov någonsin och det behövs tid för att ladda batterierna inför det sista året på utbildningen.

Sammantaget så står hälsan som prioritet inför 2018, hitta lugnet i vardagen, försöka få in träning någon gång i veckan och handla mat som ger näring och energi. Har även börjat med kosttillskott Mitt Val Kvinna och D-vitamin som jag hoppas ska se till att kroppen håller sig i balans. Ett annat tips som jag fick av min vän Sandra är att ladda ner appen Yogobe med anpassade yoga- och avslappningsövningar, denna app är gratis för studenter och jag har somnat gott efter ett 10 minuters avslappningspass.

Önskar er en god fortsättning på året!

 
 
 
Hemvistelsen började med en julkonsert i Månsarp kyrka.


 
 
 
Hemma hos föräldrarna med full markservice!
 
 
Skaparverkstad tillsammans med mamma med gjutning i betong.

 
Juldagshäng med dessa två sköningar <3
 
 
 
Mys med finmamma!
 
 
Julfirande med familla no 2 hos Sandra i Mullsjö.

 
Back to school med uppkavlade "ärmar".
 
 

 
Till top