Dag 5

Everyday things / Permalink / 0
I onsdags hade vi ännu en dag på stranden innan vi gick ut och åt alla tre med dryck för 63 kronor billigt värre, dock så tog vi en drink på Embassy en restaurang med bar där en drink kostade lika mycket som middagen hade gjort. Efter detta tog vi en taxi för att möta upp några kursare på en strand bar som hette Rory´s. Klockan blev ganska mycket innan vi var tillbaka i vår bungalow så på torsdagen sov vi länge och väl, vilket innebar att vi hade tagit oss tillbaka till svensk tid haha och fick åter igen kämpa med att hämta in 6-timmar tidsskillnad. När vi väl hade vaknat åkte vi till ett cafe som hade KAFFE! Detta var vår första kopp riktigt kaffe som vi druckit sedan vi kom hit, och den avvänjda abstinensen var åter ett faktum.

Efter koffein-kicken strosade vi runt inne i den lilla stadskärnan, handlade lite för att sedan promendera längs med stranden i solnedgången. Kvällen avslutades med ett kvällsdopp och mat på en närliggande restaurang.

Hamnen med sina turkosa fiskebåtar.

Udda butik som var i ägarens vardagsrum. En klänning inhandlades och Malin köpte shorts och en tunika.

Vi köpte lite frukter vi inte testat tidigare, blandat betyg.

Vespor överallt.

Förberedelser inför nattmarknaden där färsk/levande fisk/skaldjur/groddjur ska säljas.

Kvällsdopp.

Dag 3

Everyday things / Permalink / 0

Frukost utan kaffe och sedan avresa till Bai Sao beach. Pudervit sand klarblått vatten och lite skyar på himlen. Perfekt avkoppling. Dock glömde jag att smörja fötterna som i skrivande stund brinner av. På kvällen gick vi till Night Market där vi åt hot pot med krabba innan vi strosade runt bland stånden.

Dag 2

Igår var vi på stranden hela dagen. Jag vaknade tidigt och gick en morgonpromenad längs med Lonh Beach det var lagom varmt och solen låg mot andra sidan ön. Fridfullt och stilla. Sedan åt vi frukost eller ja vi åt det vi kunde, frukt, pannkakor och stekta ägg resten av frukostbordet var ingen höjdare haha vem vill ha nudelsoppa till frukost? Kaffet gick inte att dricka pch jah frågar mig åter igen varför jag var tvungen att börja med denna dryck för två år sedan. Förmiddagshuvudvärken var ett faktum.

Sedan la vi oss på stranden, läste, åt frukt och badade titt som tätt. Det var skönt att lägga sig i skuggan och sova någon timme med för att försöka hamna i fas med antal timmar sömn.

Dusch och fix vid 5-tiden för att sedan äta på hotellets restaurang. Sedan sov vi gott och länge.