Möjlighet att uppskatta

Everyday things / Permalink / 0
Innan har varje morgon varit ett litet orosmoment, ska någon ringa om ett jobb, kommer mina pengar ta slut de närmaste dagarna och vad ska jag göra för att fördriva tiden?

Idag dock låg jag och drog mig med ett smile på ansiktet, jag var ju ledig, hela dan dessutom! Solskenet och den kyliga friska luften fick mig på ett höjdar humör! Jag satt och övade på Harvetsers meny så att jag skulle ha en chans att snappa upp vilken plate som var på order! Ska ha lite rollspel när Mark kommer hem!

Are you ready to order yet? "take orders, with a smile, and look professional"
Chicken Tika with Garlic Bread? There you go love! Lambsteak with jacket potatoes! Enjoy your meal! "den svåraste delen i arbetet att hålla två svinvarma tallrikar i varsinhand och försöka ställa ner dem utan att droppa ngt åt sidan ( ex pommes)!
Ca 5 min senare. Where everything allright? " Leendet på och klagar de så vet jag inte vad som är plan B :S
När de ser färdiga ut. Is it okay if i take your plates now. Bär ut tallrikarna på ett snyggt sätt, slänga överbliven mat ställa det i disken.
Gå tillbaka. Would you like to see the tempting dessertmenu? ska sägas då tempting ska timas med en glimt i ögat. Depending on yes or no, hämtar jag sedan dessertmenyn eller notan och hoppas på dricks!

För en ganska glömsk person, hrm, så kan detta vara ganska svårt att hålla i huvudet ( inklusive hela menyn på 5 sidor) när man ska ta hand om 10-14 bord!

Hoppas allt går bra! 

Idag när jag vaknade så tog jg en dusch, samma sak som i går kväll efter jobbet. Och visst kan en dusch göra mkt känner mig som en ny person! Städade tillochmed the flat och satte på en maskin tvätt.

Nu ska jag bara sitta och uppskatta min ledighet, kanske finns utrymme för en promenad i ett underbart höstenglandsväder!

Kisses Tajje 
Till top