Eko eko eko

Everyday things / Permalink / 0
 
 
God morgon! Idag så ska vi vara sommarklädda på jobbet - har inga sommarklänningar så ska se någon snäll kollega kan ta med sig en extra. Hoppas verkligen vi kan få ihop till 10 000 kr strecket tills imorgon då välgörenhetsveckan avslutas. 
 
Läste en hjälpsam artikel från Naturskyddsverket tidigare idag och tänkte att jag skulle dela med mig av denna. Den redovisade för hur man med fem enkla förändringar i kundvagnen kan undvika farliga kemikaliker samt befria vår omgivning från onödig skada. Jag försöker köpa ekologiska livsmedel men ofta blir det det som ligger nära till hands. Men efter att ha läst atrikeln om att ett par "vanliga" vindruvor kan vara täckta med rester från 26 olika bersprutningsmedel kommer jag ställa hårdare krav på vad som får tillträde till min kyl och frys.
 
Artikeln finner ni här.
 
 
 
Till top