Ny kategori

Everyday things / Permalink / 0
 
 
Jag har alltid haft ett hjärta som har slagit lite extra för natur och hållbarutveckling. Men under de sena tonåren och tidiga tjugoåren så drogs jag med i ha-begären och nonchalansen över människans missbruk av miljön. Idag försöker jag ta bussen, handla ekologiskt och damma av gamla kläder i garderoben för att döva mitt ständigt dåliga samvete. Men med små förändringar kan iallafall jag ta större ansvar för de avtryck jag gör på min omgivning. Jag vet att det inte är tillräckligt men det är iallafall ett steg i rätt riktning och därmed så vill jag även införa en kategori vid namn "miljö och hälsa". Inte för att jag är någon krönt expert med guldklocka från naturskyddsverket men jag letar ständigt efter nya tips på hur jag kan lämna mindre spår på miljön och göra världen till en bättre plats för kommande generationer.
 
 
Till top